fredag den 6. februar 2015

Lidt krea og et lille tip...

Min nye tag-med-på-farten strikke/hækle taske. Den er syet i fake skind og topstikningen var virkelig svær at have med at gøre. Trykfoden hang lidt fast i stoffet og de første forsøg måtte kasseres. Man kan nemlig ikke gøre det om i sådan noget stof, fordi nålen laver mærker, som ikke forsvinder igen.
Man kan investere i en teflonfod til sin maskine, hvilket jeg ikke lige havde tålmodighed til at vente på. I stedet fik jeg et rigtig godt tip; læg en strimmel mønsterpapir hen over det sted der skal syes, sy igennem papiret og fjern det når syningen er færdig. Papiret gør, at foden ikke hænger fast i stoffet. Jeg har gjort det nogle gange nu, og det virker...


Taskerne her er syet for efterhånden længe siden, men har først fundet vej til bloggen nu. 



Ny opbevaring til nogle af alle de løse strikkepinde.


Jeg har på grund af en håndoperation været sat ud af krea-spillet i små 3 uger, men I næste uge har jeg ferie, så der er dømt revanche. Glæder mig...



Ingen kommentarer:

Send en kommentar

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...